Jij bent helemaal in je element als je anderen kunt helpen en ondersteunen. Of het nu maaltijden uitserveren, een cliënt begeleiden, een telefoongesprek voeren of milieubewust werken is, jij doet het met zorg en aandacht.
Als medewerker facilitaire dienstverlening zijn gastvrijheid en communicatie belangrijk: je bent het visitekaartje van het bedrijf of de instelling. Hoe voer je een goed gesprek met een klant? Maar ook: hoe ziet een gebouw er representatief uit?
Je wordt breed opgeleid: denk aan schoonmaak en catering, het klaarzetten van vergader- of verkoopruimtes, klein onderhoud en administratieve taken. Ook leer je hoe logistieke processen op elkaar worden afgestemd en wat veilig werken inhoudt.
- Doorstroom binnen MBO na afgelopen schooljaar 18% Landelijk gemiddelde: 17%
- Studenttevredenheid rapportcijfer 7.8 Landelijk gemiddelde: 7.3
- Gediplomeerden met werk - Landelijk gemiddelde: 86%
- Geslaagde studenten in afgelopen schooljaar 84% Landelijk gemiddelde: 84%
Met een diploma op zak…
Als Medewerker Facilitaire Dienstverlening kun je aan de slag in een lunchroom, als conciërge, maar ook in de catering. Daarnaast kun je als gastheer/gastvrouw aan de slag in een woonzorgcentrum of in een buurthuis.
Als vervolgstudie zou je kunnen kiezen voor een mbo-opleiding niveau 3 zoals Pedagogisch Werk, Maatschappelijke Zorg of Verzorgende. Ook kun je doorstromen naar de opleiding Helpende Zorg en Welzijn.