Hoornbeeck College
Locaties

Jij mist geen deadline, krijgt dingen voor elkaar en houdt het overzicht – ook als er tien dingen tegelijk moeten gebeuren. Als Management assistent ben je de rechterhand van de directie.

Een verantwoordelijke baan: de directie ziet jou als steun en sparringpartner die ervoor zorgt dat alles tot in de puntjes is geregeld. Je neemt veel werk van de directie uit handen. Zo correspondeer je met belangrijke relaties in binnen- en buitenland, plant vergaderingen en conferenties, notuleert en rapporteert. Ondertussen bewaak je deadlines, houd je (online) ontwikkelingen bij en maak je heldere overzichten. Geen dag is hetzelfde!

Deze opleiding combineer je ook nog eens met het prachtige uitstroomprofiel Finance & Control, Juridisch & HRM of Marketing & Communicatie, zodat het mogelijk is om een dubbel diploma te halen. Lees hier meer!

 

  • Hoornbeeck College
    Gediplomeerden met werk 92% Landelijk gemiddelde: 88%
  • Hoornbeeck College
    Studenttevredenheid rapportcijfer 7.2 Landelijk gemiddelde: 6.8
  • Hoornbeeck College
    Geslaagde studenten in afgelopen schooljaar 90% Landelijk gemiddelde: 85%
Bekijk meer cijfers

Met een diploma op zak…

Als Management assistent ben je de rechterhand van de directie in een bedrijf of instelling. Je neemt de directie veel werk uit handen: denk aan vergaderingen voorbereiden, conferenties plannen en corresponderen met belangrijke relaties uit binnen- en buitenland.

Als vervolgstudie zou je kunnen kiezen voor een hbo-opleiding, bijvoorbeeld Office Management, Personeel en Arbeid, Facility Management, Management, Economie en Recht (MER) of Hotel en Hospitality Management.

Afhankelijk van je werkervaring en je kwaliteiten kun je na extra scholing doorgroeien naar Office manager.

Deze opleiding wordt aangeboden in

Lijkt het je wat? Meld je aan vóór 1 april!

Dan start jij per september je opleiding op het Hoornbeeck Meld je aan! Meer informatie aanvragen

Of past dit beter bij je?

Alle opleidingen
Icoon gesprek

Intakegesprek & vooropleidingseisen

Samen kijken we of deze opleiding bij jou past. Na aanmelding en toelating word je uitgenodigd voor een AMN-test en een loopbaanadviesgesprek.

Je kunt in de sprintopleiding Officemanagement instromen met deze vooropleiding:

  • Overgangsbewijs naar havo-5 of havo-diploma. Ook als je gezakt bent, ben je dus van harte welkom!
  • Overgangsbewijs naar vwo-5 of vwo-diploma. Ook als je gezakt bent, ben je dus van harte welkom!
  • Mbo-diploma niveau 4
  • Positief bsa (bindend studieadvies) voor een mbo-4 opleiding. Dit is vooral interessant als je wilt switchen van opleiding.
Icoon start

Start van je opleiding

Je stroomt in in leerjaar 2 van de driejarige opleiding. Uiteraard nemen we in de eerste week de tijd om elkaar te leren kennen.

Samen met jou maken we een plan hoe jij in korte tijd de basis van de opleiding onder de knie krijgt. Dit is afhankelijk van je vooropleiding.

Icoon boek-onderwijs

UNIEK op het HOORNBEECK!

Uniek op het Hoornbeeck is dat je deze opleiding combineert met een extra uitstroomprofiel, waarbij je zelfs dubbel diplomeert!

We zorgen er op deze wijze voor dat jij breed wordt opgeleid en daardoor nog meer kans maakt op een mooie baan. Doordat een deel van beide opleidingen inhoudelijk gelijk is, is dit voor jou als student haalbaar. We hebben een prachtige gecombineerde opleiding voor je ontworpen. Er is veel vraag naar breed opgeleide studenten zoals jij, die multi-inzetbaar zijn.

Icoon jaar 1

Het 1e jaar

Jouw eerste jaar start met een periode waarin de basis van zakelijke dienstverlening (het werken op kantoor) gelegd wordt.

Jij gaat hier sneller doorheen dan je klasgenoten, zodat je je eerste examens ook al na 10 weken kunt doen. In periode 2 ga je op stage; je doet hier praktijkexamens waarmee je de basis afsluit. Als je terugkomt op school, ga je je naast Officemanagement specialiseren in een ander profiel.

Naast de algemene vakken als godsdienst, Nederlands, Engels en Duits leer je diverse office-ondersteunde werkzaamheden die gericht zijn op communicatie, correspondentie en bewaken van processen. Je leert hoe je kunt ondersteunen bij het leveren van belangrijke managementinformatie en hoe je financiële gegevens kunt begrijpen, verwerken en archiveren. Je weet hoe je goed kunt plannen en voorraadbeheer kunt organiseren. Ook leer je marketing- en communicatiewerkzaamheden uit te voeren en bijeenkomsten te organiseren.

Heb je daarnaast gekozen voor het profiel Juridisch & HRM? Dan gaan we locatieoverstijgend aan de slag met het onderwerp recht. Je leert bijvoorbeeld meer over sociale zekerheid, personen- en familierecht, staats- en bestuursrecht, arbeidsrecht en belastingrecht.

Heb je gekozen voor het profiel Finance & Control? Dan gaan we locatieoverstijgend de diepte in met geld-, goederen- en informatiebewegingen: Waar halen we de financiële middelen vandaan om een bedrijf te financieren? Terwijl je financiële gegevens verwerkt, denk je na over hoe je het betalingsgedrag van onze klanten kunt beïnvloeden. Hoe halen we onze niet-betalers over tot betaling? Ook bellen we niet-betalende klanten echt op: spannend, maar het laat zien hoe het er in real life aan toegaat.

Als je hebt gekozen voor het profiel Marketing & Communicatie, dan leer je in de tweede helft van dit leerjaar hoe je een product of dienst zo goed mogelijk in de markt zet. Ook starten we al met het leren ontwikkelen van een succesvolle (online) campagne, waarbij het schrijven van wervende teksten en het ontwerpen van mooie documenten van belang zijn.

Een gedeelte van de lessen is locatieoverstijgend, zodat je ook contact hebt met studenten van andere vestigingen en leert hoe het is om online samen te werken. Net zoals in de praktijk!

Icoon jaar 2

Het 2e jaar

Dit jaar ga je twee keer op stage. Op school richt je je op de toekomst en de ontwikkeling van het vakgebied.

Ook leer je grotere evenementen te organiseren en diverse financiële en administratieve taken uit te voeren. Denk daarbij ook aan het maken van offertes en budgetbeheer.

Heb je daarnaast gekozen voor het profiel Juridisch & HRM? Dan gaan we locatieoverstijgend aan de slag met onderwerpen als procesbegeleiding en dossierbeheer en verdiep je je verder in de kennis over recht en HRM.

Als je hebt gekozen voor het profiel Marketing & Communicatie, dan onderzoek je waarom het ene merk beter verkoopt dan het andere merk en leer je hoe je voorlichting kunt geven, reclamemateriaal ontwikkelt en teksten redigeert.

Dit jaar gaan we met Finance & Control de diepte in met het voorbereiden en het uitwerken van een jaarrekening. Ook gaan we aan de slag met het doen van belastingaangiftes.

Ook dit jaar is een gedeelte van de lessen locatieoverstijgend: je hebt dus opnieuw contact met studenten van de andere vestigingen en leert tegelijkertijd hoe je online kunt samenwerken. Net als in de praktijk. Hoe leuk is dat!

Je sluit het jaar weer af met een praktijkstage, waarin je de laatste examens afrondt. Je kunt dan echt in de praktijk aan de slag als breed opgeleide medewerker officemanagement.

Icoon diplomapet

HoornBACK

Afgestudeerd? Maak je comeback! Als oud-Hoornbeecker blijf je met ons verbonden via het netwerk HoornBACK.

Ontmoeten, delen en ontwikkelen staat bij HoornBACK centraal.